دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

لندن: هنگام انجام جمع و تفریق‌های ذهنی، چشم ها به اطراف حرکت می‌کنند.

به گفته کارشناسان در صورتی که فرد به طور ذهنی در حال تفریق کردن باشد چشم‌های او به سمت چپ و در حالی که اعداد را با هم جمع کند، چشم هایش به سمت راست حرکت می‌کنند.

به این دلیل که عملیات حساب ذهنی در همان بخشی از مغز انجام می‌شود که هدایت چشم‌ها را بر عهده دارد. به این ترتیب در صورتی که فرد در حال انجام یک محاسبه ریاضی به‌طور ذهنی باشد، فرد مقابل می‌تواند از روی حرکت چشم‌ها به نوع عملیات ریاضی پی ببرد. برخی محققان به تجار و افرادی که با مشتری سر و کار دارند توصیه می‌کنند که از این روش برای پی‌بردن به آنچه در ذهن طرف مقابل شان می‌گذرد استفاده کنند.

مشتری یا سارق

فلوریدا: مشتری یکی از بانک‌ها که سال‌ها در آن شعبه حساب داشت، به سارق این بانک تبدیل شد. این مرد 40 ساله هر ماه برای برداشت از حسابش به بانک مراجعه می‌کرد و چهره او برای صندوقدار کاملا آشنا بود.

این مرد که دچار ورشکستگی شده بود، تصمیم گرفت دست به سرقت بزند اما در کمال تعجب بانکی را انتخاب کرد که مشتری آن بود.

او یک اسلحه خریداری کرد و مانند همیشه به عنوان مشتری وارد بانک شد اما همین که جلوی صندوق رفت با تهدید اسلحه از صندوقدار خواست همه موجودی صندوق را داخل ساک دستی‌اش بریزد.

البته صندوقدار در نگاه اول قضیه را شوخی فرض کرد اما هنگامی که متوجه شد او کاملا جدی است به درخواستش عمل کرد. گفتنی است این سارق عجیب چند ساعت بعد با توجه به اطلاعاتی که در بانک موجود بود در محل زندگی‌اش دستگیر شد. به گفته پلیس تحقیقات در مورد انگیزه این نوع سرقت ابلهانه ادامه دارد.

باغبانی دردسر‌ساز

برلین: خلاص شدن از شر آفت‌های یک باغچه به قیمت به آتش کشیده شدن یک خانه تمام شد. ماجرا از این قرار بود مردی که حرفه‌اش باغبانی بود تصمیم گرفت با استفاده از شعله آتش، آفت‌ گیاهان باغچه خانه‌اش را از بین ببرد. اما از آنجایی که این باغچه دقیقا کنار دیوار چوبی ساختمان بود، شعله آتش با بخشی از دیوار برخورد کرد و موجب آتش گرفتن آن شد.

در این مرحله بود که باغبان تازه به خودش آمد و متوجه شد که قسمتی از خانه‌اش در آتش می‌سوزد. به همین دلیل با آتش‌نشانی تماس گرفت و یک گروه آتش‌نشان پس از چند ساعت تلاش موفق شدند آتش را خاموش کنند.

این مرد که حدود 20 سال به عنوان باغبان مشغول به کار بوده به خبرنگاران گفت، بار‌ها این روش آفت‌زدایی را برای باغچه‌های دیگران انجام داده اما هیچگاه تصور نمی‌کرده در حین انجام این کار برای خودش، خانه‌اش را به آتش بکشد.

هزینه سنگین نصب علائم

میناپلیس: سرانجام پس از مدت‌ها سرگردانی مسافران در فرودگاه، مقامات تصمیم گرفتند با نصب علائم راهنمایی آنها را از این سرگردانی برهانند. گزارش‌ها حاکی از آن است که طی ماه‌های گذشته تعداد زیادی از مسافران در این فرودگاه به دلیل مراجعه به ترمینال اشتباه از پرواز جامانده‌اند.

تا چند روز پیش هیچ تابلو یا علامتی که مسافران را به ترمینال مورد نظرشان راهنمایی کند در فرودگاه وجود نداشت. به این ترتیب مسافران ناچار بودند با پرس وجو از دیگران و کارمندان فرودگاه ترمینالی را که باید به آن مراجعه کنند پیدا کنند.

به گفته مقامات، سرانجام با هزینه‌ای 2میلیون و 200 هزار دلاری این تابلو‌ها در سالن‌های فرودگاه نصب شد. این در حالی است که آنها ناچار شدند معدود تابلو‌هایی را هم که از گذشته در فرودگاه وجود داشت با نوع جدید جایگزین کنند چون به گفته کارشناسان این تابلو‌ها به هیچ وجه در راهنمایی مسافران تاثیر نداشتند.

کد خبر 84955

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز